laatste Blog - Reisverslag uit Nieuwersluis, Nederland van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu laatste Blog - Reisverslag uit Nieuwersluis, Nederland van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

laatste Blog

Door: robert en ryanne

Blijf op de hoogte en volg Robert

07 Januari 2013 | Nederland, Nieuwersluis

We zijn weer thuis………… en het normale leven neemt langzaam maar zeker weer zijn gang. Robert en Ryanne hebben gewerkt, oma heeft opgepast en de kinderen hadden een druk speel schema.

De 2e week in Nepal was heerlijk (maar lijkt vanuit de Nederlandse kou opeens heel ver weg….). In Bandipur zaten we op een bergrug aan een ‘autovrije bazaar’, met leuke cafeetjes en thee huizen. We sliepen een eeuwenoud hotel met sluipdoor en kruipdoor gangetjes, kleine deurtjes en s’avonds een kruik in je bed. Heerlijk. Eten deden we, net als in de rest van Nepal buiten, dit ondanks het feit dat het best koud is nadat de zon is onder gegaan. We zaten dan ook met dikke truien aan het onbijt of diner, soms bij de open haard, en het bedienend personeel liep in dikke ski jassen. Een prachtige wandeling gemaakt door de bergen en na 3 dagen zijn we verkasd naar Pokara, aan de voet van de Himalaya. En hier werd ons geduld beloond. Een paar prachtige heldere dagen waardoor je de bergen boven alles uit zag tornen. Wat zijn ze hoog! Ook hier een stevige hike gemaakt met prachtige vergezichten en door kleine lokale dorpjes. Eenmaal terug in Katmandu hebben we hebben Pashupatinath bezocht, de Hindu gemeenschao in Katmandu. Dit was indrukwekkend mn omdat de crematies hier de hele dag aan de oever van de heilige rivier plaats vinden en wij getuigen waren van meerdere crematies.

Na lang wikken en wegen hadden we besloten om de laatste 10 dagen door te brengen in de Thaise zon……..(die hadden we nog niet genoeg gezien) en toch niet naar Jordanie te reizen. Geheel onverwacht, ongepland en ongeweten zijn we vervolgens in een in een een of ander kids paradise terecht gekomen. We zagen op Agoda een hotel met 5 zwembaden en dachten doen.......echter er was een kids club, kinder buffetten, ‘beren’ die rondliepen en knuffel sessie hielden en een batterij speelleiders die complete dag programma’s voor de kids maakten. Robert en ik keken eerst wat beteuterd maar hebben ons er uiteindelijk aan over gegeven. De kinderen vlogen van hot naar her. En na 6 maanden alleen maar elkaar gehad te hebben was dit ook wel even goed, en zochten ze ieder hun weg. En hebben wij enorme slagen met de foto boeken gemaakt……….ook niet geheel onbelangrijk.

En nu, nu zit het er helaas op. Ondanks dat het lekker is om weer thuis te zijn, iedereen weer te zien en spreken is het mn nog onwerkelijk. Iets waar we zo lang naar toegeleefd hebben, en zo intens van genoten hebben ligt nu definitief achter ons. Het is nog niet helemaal te bevatten. Wat rest is een schat aan indrukken, ervaringen, mooie momenten samen, soms moeilijke momenten voor een van ons of onderling maar bovenal het besef hoe mooi het is dit met elkaar beleefd te mogen hebben. Zoals een aantal van jullie gezegd hebben: dit nemen ze ons nooit meer af.
Toen ik thuis de dozen aan het uitruimen was en het huis weer op orde aan maken was kwam ik de volgende spreuk tegen:

Looking behind I am filled with gratitude
Looking forward I am filled with vision
Looking upwards I am filled with strengths
Looking within I discover peace

Mooier zou ik het niet kunnen zeggen en we kijken vol verwachting naar het jaar dat komen gaat.

Veel dank aan alle actieve blog volgers. Dit is onze laatste blog. Wij wensen jullie een mooi, gezond en inspirerend 2013 en hopen jullie binnenkort weer life te zien en spreken.

Mede namens Robert, Jelle, Jikke en Lorijn
Liefs van ons allen
Ryanne

Voor de statistiek liefhebbers onder jullie hierbij nog wat feitjes van de afgelopen maanden:
- 140 kilo was
- 110 uur pp in de bus
- 21 vluchten per persoon
- ?? kilo rijst
- 150 ijsjes
- 4 fiets tochten
- 4 trein reizen
- 1700 scooter km (met 2 scooters)
- 25 visa’s
- 9000 + hits op de blog
- 51 verschillende hotels
- 3500 kilometers met de camper
- 12 wandelingen
- 16 paar slippers (voor 5 personen)
- 8 bezochte landen

Welkom thuis familiedebruijn
    Good to have you back

• 07 Januari 2013 - 21:48

Karen:

Wat een mooie afsluitende tekst! En geweldig die statistieken!!

• 07 Januari 2013 - 22:45

Margreet Van Roosamlen.:

En dan is het gewoon weer voorbij. Ik heb genoten van jullie verslagen en foto's. Zo ben ik een b eetje met jullie meegereisd. en ik ben ook wel blij dat jullie weer terug zijn. liefs oma

• 08 Januari 2013 - 00:19

Opa Van Der Eijk:

de aankondiging van deze reis had bij mij de nodige twijfels opgeroepen, met name omtrent de lotgevallen van de (klein)kinderen en hoe ze erop zouden kunnen reageren en dit ook uitgesproken.
    met het vorderen van de reis en onze uitwisselingen over de mail kreeg ik een steeds betere en positievere indruk over de aanpak en welslagen van deze onderneming en de intensivering van de onderlinge contacten in het gezin. daarom alsnog hulde en respect aan ryanne en robbert voor dit initiatief en dat deze grootse ervaringen in de levens van jullie vijven hopenlijk een waardevolle bijdrage zullen blijken te zijn.

• 08 Januari 2013 - 01:04

Liduine:

Jammer dat de ver slapen nu over zijn, prachtige tekst hierboven en ik sluit me aan bij het voorafgaande: respect voor Robert en Ryanne dat jullie het aangedurfd hebben om zo een waanzinnige reis te maken! Succes met de her-aanpassing en dit neemt niemand jullie meer af! Veel liefs

• 08 Januari 2013 - 07:32

Bob:

Welkom Thuis

Ik heb genoten van de verhalen en zal ze gaan missen
    we zijn ook aangstoken en ik ga in 2015 met Anita ook dat rondje doen

Een heel gezond en gelukkig nieuwjaar

gr

Bob

• 08 Januari 2013 - 08:35

Herman Weber:

dank....het was fascinerend!!

• 08 Januari 2013 - 09:44

Nanning-Thijs Klok:

Genoten van jullie verhalen, wat een waanzinnige mooie levenservaring. Daar kunnen jullie een tijd op teren. Ben heel benieuwd hoe jullie blik op ons kleine Nederland is veranderd. Lekker nagenieten en vooral dat genieten volhouden. Volgens mij is dat ook heel goed mogelijk. En ja, een heel gelukkig nieuwjaar ook nog, met hartelijke groet.

• 08 Januari 2013 - 10:19

Monique H.:

Hi, leuk, nog even een afsluitend blog. En ook erg leuk om jullie op 1 januari weer even te zien! Kan me voorstellen dat het erg wennen is maar ook lastig om dat bijzondere gevoel van jullie reis met zijn vijven vast te houden! Liefs. PS denk dat opa H. erg blij is met deze statistieken...

• 09 Januari 2013 - 11:50

Monique:

Wat goed dat jullie weer heelhuids terug zijn en deze fantastische reis hebben gemaakt. Hier kunnen jullie nog heel lang op teren..............
    Voor ons was 2012 ook, om minder vrolijke reden, een heel intensief en bijzonder jaar, waarover meer als ik jullie 'live' spreek.
    liefs, Monique

• 10 Januari 2013 - 16:49

Jeffrey:

Beste Ryanne, Robert & kids,

Wat een fantastisch avontuur!
    Ik heb genoten van jullie blogs!
    Zoals ik vanmorgen tegen Ryanne zei; een mooi boek van maken met prachtige foto's.
    Jullie zijn zoveel rijker teruggekomen, al die indrukken, verschillende culturen, landschappen etc.
    Alle werkende mensen zouden een sabbatical moeten nemen.
    Niet doordat het moeilijk is wagen we het niet, maar doordat we het niet wagen is het moeilijk

Jullie zijn gelukkig gezond teruggekomen en kunnen het leven 'normale' weer oppakken met positieve Oosterse
    energie!

Succes en tot ziens.

Vrolijke groet,

Jeffrey

• 14 Januari 2013 - 16:05

Anneke Simons:

Wat een fantastische ervaring...... Bijzonder om ook het laatste verslag te lezen! Je kunt eigenlijk alleen maar in superlatieven reageren, toch?
    lieve groet,
    Pieter en Anneke