Op reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: familiedebruijn

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Op de kop af 3 weken weg. Normaal gesproken duurt een vakantie 3 weken en zouden we nu huiswaarts keren. Tijdens de voorbereidingen in Nederland konden we ons er geen voorstelling van maken hoe het zou zijn om zo lang weg te zijn, nu 3 weken verder kunnen we dat nog steeds niet helemaal. Waarschijnlijk gaat het pas over een aantal weken 'indalen' dat dit voorlopig ons leventje is. Het afscheid in Nederland was heerlijk warm. De creativiteit voor originele cadeautjes,(Daar kunnen wij, de familie de Bruijn nog een hoop van leren) kaartjes, attenties of wat dan ook was enorm. De kinderen houden lijstjes bij wat ze tzt in hun vrienden doos opgestuurd willen krijgen, we eten zuinig onze dropjes uit de verzameling die we gekregen hebben, we denken met veel plezier terug aan het afscheid op school/werk en met vrienden en het was leuk om zoveel uitzwaaiers op Schiphol te zien. Eenmaal in het vliegtuig keken we allemaal wat onwerkelijk: het gaat nu echt beginnen.
En nu zitten de eerste 3 weken er op. Natuurlijk zijn de eerste weken zoeken. Wat is ons reis ritme, hoe snel verkas je, een balans vinden tussen niets doen en activiteiten, wie vindt wat leuk, wat moeten de kinderen lokaal eten , drinken ze de hele dag cola en 7-up (of niet) en (voor de kids heel belangrijk) wat zijn de Ipad tijden. Maar we doen het goed. De kids zitten er vanaf het eerste moment goed in. Het is leuk om te zien dat met name Jelle een stuk verder is dan 2 jaar geleden (toen waren we in Thailand met vakantie) en dus na enige aarzeling gewoon lokaal eet, maar ook de bezienswaardigheden echt interessant vindt. Gisteren waren we in een tempel waar de Monks (priesters) eten krijgen wat aangeboden en bereid wordt door de lokale gemeenschap. Hij vind het hele proces rondom de monks, de rituelen en hoe alles in zijn werk gaat echt interessant en wil van alles weten. Als het lukt heeft hij vrijdag nog een gesprek met een monk zodat hij al zijn vragen kan afvuren.
Alle drie maken ze makkelijk contact met andere mensen en niet of weinig gehinderd door taal, leeftijd of kleur wordt er met groot en klein gespeeld en gecommuniceerd. En met name Jikke spant hier de kroon. Soms zouden we haar wel even willen 'uitzetten'. Vandaag achter op de scooter, ook tijdens een tropische regenbui waar we tot op het bot in een hele korte tijd door en door nat werden, praat ze onafgebroken aan 1 stuk door, over van alles en nog wat (vraag ons niet het te reproduceren).
Malaysie was prachtig. Het weer was heerlijk en naast strand en zwembad momenten hebben we van alles gedaan en gezien. Wel waren we weinig enthousiast over het eten. Na 2 weken wit brood met jam voor het ontbijt wil je echt wel wat anders. De uitgebakken spek, eitjes en sandwiches zijn dan ook met gejuich ontvangen in Thailand. En ook lunch en avondeten vinden hier duidelijk betere aftrek dan in Malaysie. Dit in combinatie met het gebrek aan service in Malaysie maakte dat we na 2,5 week echt toe waren aan een nieuw land. Nu zitten we heerlijk 1 week op 1 stek in Chiang Mai. Ook de keuze om ergens 1 week te kunnen blijven zitten draagt bij aan het besef dat we nog eindeloos lang te gaan hebben. Heerlijk.

Groet van ons allen.

• 10 Juli 2012 - 12:02

Margot:

hé wat heerlijk! Duurt even voor je ingeslingerd bent, maar dan: de rust! de eindeloze tijd voor je! wat komt er allemaal nog? Geniet er allemaal helemaal van, fijn dat we mogen meelezen en weg/terugdromen!
    liefs!

• 10 Juli 2012 - 13:00

Bouwien:

Wat een feest... ja alle tijd, dus hoezo haasten? Geniet, wi jvolgende week naar USA tig km rijden, ook 'n mooi avontuur, maar voor korte tijd (helaas). Groetjes vanuit het heerlijke zomerse, ha..ha.. niet dus Haagsche x

• 10 Juli 2012 - 13:21

Marielle:

hahaha dan klinkt kamperland in zeeland toch opeens minder spannend! Maar ook daar hebben wij ontzettend veel zin in. Wat super om jullie verhalen te lezen en de foto's zijn echt helemaal te gek! Volgend jaar willen wij naar Thailand, dus..alle tips zijn welkom. Geniet!! Ik kijk uit naar het volgende verslag. x jel en de rest

• 10 Juli 2012 - 16:02

Karen:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en foto's te bekijken dus blijf dat zeker doen!! groetjes, Karen

• 11 Juli 2012 - 06:48

Klas 4:

was het heel erg leuk in Malysie? WIl je nog ooit terugkomen? Je kunt echt mooi schilderen (batikken)! Ik zou het niet durven wat jij en Rein allemaal doen op wereldreis. Is het in Thailand ook zo mooi? Had je een lekker bad/douche in de waterval? Wat een helder water met snorkelen, gaaf! De haai was echt eng! Welk soort was die haai? Hoeveel keer heb je al genorkeld, krijg je al vinnen? Was het leuk onder water? Wat vond je het leukste wat je tot nu toe hebt gezien? Die vissen waren erg mooi dat konden wij zelfs zien, leuk hoor al die foto's . In groep 5 hopen we ook vaak te kijken samen in de klas. zagen die apen er lief uit? HAd hij al je eten afgepakt. We missen je , maar gelukkig is Rein weeer terug en je weet die telt voor tien!
    groetjes groep 4

oh ja Bastiaan is vandaag jarig! hOERA

• 11 Juli 2012 - 10:36

Juf Jitske:

Hoi Jikke en familie,
    Wat leuk om te lezen wat jullie zoal ondernemen... Een heleboel! Je klasgenootjes missen je, je naam wordt minstens 1 keer per dag genoemd en toen de letter 'j' in de letterboom kwam te hangen en we woordjes met de 'j' gingen bedenken, kwam jouw naam al heel snel op de lijst te staan! :)
    Mooie foto's ook, in de kano en met de apen. Ik zag ze zaterdag ook van dichtbij tijdens een bezoek aan de Apenheul, er klommen zelfs aapjes in/op de buggy van Oscar! Die had gelukkig niets door... :P Heel veel plezier in Thailand, ben benieuwd of je de boeddha van Jelle nog gaat tegenkomen. ;) Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel voor jou!

• 11 Juli 2012 - 17:32

Tante Marijke:

Heerlijk om jullie verslagen te lezen en zo een beetje mee te kunnen reizen..
    Wat een indrukken en dat nog 167 dagen lang! Kijk uit naar het volgende verhaal. Geniet heerlijk en stuur wat zonnig weer naar ons, de achterblijvers...
    Liefs

• 11 Juli 2012 - 19:38

Nicole Van Wijk:

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ryanne wat zie je er goed (en relaxed) uit op de foto's!

• 11 Juli 2012 - 20:43

Joost :

Pff...lekker hoor. Enjoy maar dat lukt wel zo te zien.. The journey is the destination :) Veel liefs vanuit Loenen a/d V

• 12 Juli 2012 - 13:58

Bob:

In een woord geweldig
    ik ga jullie volgen

Geniet ervan !!!

• 13 Juli 2012 - 08:28

Judith:

Heerlijk om te zien en lezen...ja, familie jullie zijn echt goed bezig! Momenteel is het hier depri weer, het miesert (=beetje regen)! Ga zo door, ben "fier op u"!
    ps eykie, vanavond clubetentje met 3 personen...stina, riek en ik!

• 15 Juli 2012 - 13:35

Silvia :

Lieve Fam.,
    Leuk om over jullie spannende avonturen te mogen lezen! We (ik, Lorenzo, Michele en Gianluca) zitten al een week in Turijn, bij nonno en nonna Mondalucio. We hebben onze achternichtje Sofie gezien, een maand oud, dochtertje van ons neef Samuel. Ja ja, ik ben heerlijk OUDE-TANTE geworden, en mijn broer OPA! In Turijn is lekker warm, 30-32 graden overdag. Afgelopen vrijdag, rondom de zwembad van vrienden van ons, Gianluca is 32 keren gebeten door muggen, zijn benen leken op die van een baby olifant.... en dan zie je? Ook voor ons een beetje avontuur in Italie hihihihi. We hebben over jullie elke dag en met iedereen, zo spannend vinden we jullie reis. We blijven in Turijn nog ongeveer 2 weken, dan komt Pieter, en dan weten we nog niet waarnaartoe te gaan. Lieve Ryanne, is voor mij heel bijzonder geweest om felicitatie voor mijn verjaardag vanuit Malaysie te krijgen. Dat was voor het eerste in mijn leven. Lief van je om aan te denken :)
    Dikke knuffel van ons allemaal voor jullie 5.
    Liefs,
    Silvia Lorenzo Michele Gianluca

• 16 Juli 2012 - 08:06

Liduine:

Wat geweldig om te lezen en heerlijk al die beslissingen... Hebben we nu al in Italië laat staan jullie! Nog tips voor steef? Ze verrtrekt 7 aug.... Dikke zoen en geniet, kus voor de kids

• 25 Juli 2012 - 23:18

26 Jul 2012:

fijne fam. de bruin,
    Wat een feest voor jullie! was vandaag in nieuwersluis voor een biertje, maar niemand thuis.
    Veel bootjes op de Vecht, w.o. statenjacht Utrecht
    Deze week hier veel zon, vorige week veel regen. Mis boottochtje maar dat halen we wel weer in!
    Volgende week Washington
    Nog heel veel geluk en wijsheid!
    Jos

• 07 Augustus 2012 - 08:36

Margreet:

Ik mis al een tijdje julliue foto's en verslagen. Waar zijn jullie nu. Vietnam volgens mij. Hier alles oke.
    veel liefs oma