australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

australie

Door: lorijn

Blijf op de hoogte en volg Robert

20 November 2012 | Australië, Brisbane

Australie door Lorijn, deel 1
Vanaf Singapore zijn we naar Australie gevlogen (Cairns). We hebben daar een leuk dorpje bezocht en een park waar we de aboriginals gezien hebben en we mochten oefenen met boemerang gooien. Ook waren er heel veel dieren, bv kangaroos, krokodillen,( de grootste krokodil ter wereld,) wilde honden (dingo’s), kakatoos, cassowary, koala beertjes en de wombats (een sort wild zwijn die veel onder de grond leeft). We mochten de kangaroos voeren en dat was heel leuk. Het leuke is dat we later tijdens de reis veel van deze dieren ook in het wild hebben gezien. En ook emmu’s (een soort struisvogels).
Na Cairns gingen we naar het noorden, Port Douglas, en daar zagen we 2 vrouwtjes en 1 mannetje krokodil in het wild. 1 November gingen we de camper ophalen. Die is heel mooi, maar de koelkast/vriezer doet het niet zo goed, dus het lekkere ijs smelt steeds. De camper is heel klein maar wel heel gezellig. We rijden nu in 1 maand naar Sydney. Af en toe stoppen we ergens om te slapen. Sommige campings zijn heel leuk omdat ze snelle glijbanen hebben. We gingen met een supersnelle boot naar de Whitsundays. Dat zijn eilanden met hele witte stranden, zo wit heb ik ze nog niet eerder gezien. Ook gingen we snorkelen en zag ik een bumbhead vis, van 2 meter lang. Soms slapen we niet op een camping maar op een heel mooi plekje aan het strand, waar geen douche is en stroom en water. Dat is echt kamperen. In het nationale park gingen we al om 6 uur s’morgens wandelen en toen zagen we kangaroos in het wild. Eentje had een baby in zijn buidel. Ook mochten we de vogels voeren en zagen we s’avonds op de camping hele kleine kangaroos (ze leken op ratjes maar konden wel springen). In Bundaberg wilden we zien hoe de zee schildpadden op land hun eieren komen leggen. We hebben de hele avond gewacht maar ze kwamen niet. Dat was balen voor mama. Op Fraser eiland hebben we met een 4 wheel drive over het strand gescheurd en zagen we een wilde hond. Ik sliep ‘s avonds alleen in een tent.
Ook gingen we de dolfijnen voeren. Ik mocht zo een vis in hun mond leggen. Daarna hadden we school in het park en aten we wentelteefjes voor de lunch. Dat was heel lekker. De afgelopen 2 nachten hebben we in Noosa Beach gekampeerd. Dit was deel 1.

Groetjes Lorijn

  • 20 November 2012 - 08:54

    Liduine:

    wat een goed verhaal weer Lorijn! en wat enorm dapper dat jullie niet bang zijn voor die honden, voor zo'n grote vis en voor het alleen slapen in een tent! en ik begrijp best dat mama super baalde dat die schildpadden niet kwamen.... Nog veel plezier!!

  • 20 November 2012 - 09:41

    Marielle:

    Jongens!! Kunnen jullie een koala voor ons meenemen? Super schattig. Wat een prachtige foto's weer (jelle: je haren zijn echt cool). Ri Hoe gaat t met je? Je ziet er stralend uit! Kan niet wachten om ff onder t genot van een wijntje bij te kletsen. Wauw, wat een avontuur! Dikke kus Jel

  • 20 November 2012 - 10:21

    Monique H.:

    Jee, wat een mooie verhalen sturen jullie steeds. Grappig genoeg moest ik gisteren aan jullie denken en vond ik vanochtend jullie verslag in mijn mailbox.

    Veel liefs voor iedereen! Monique

  • 20 November 2012 - 10:55

    Silvia:

    Hoi Lorijn, gelukkig bleven jullie op gepaste afstand van die vrrrreeeeeselijk krokodil brrrrrrr.
    Ik vind koala's en kangaroes schattig en mooie, maar aan die wilde honden en die meters lange krokodillen heb ik echt niks aan! En vertel, ik zie nergens in de foto's je zusje, is ze toch nog steeds met jullie op reis, of ze dacht :ik ga terug naar NL? Haha grapje.
    Afgelopen zaterdag is in NL Sint Klaas aangekomen, niet so spannend als dolfijnen voeren en boomerangs gooien, maar wel weer een leuke tijd in NL. Zwarte Pieten doen weer hun best om overal schoentjes vullen met snoepjes en chocolade letters. Gianluca en Michele hebben lotjes getrokken, ze gaan weer aan de slag met surprise maken.
    Afgelopen zondag zijn we bij Erfteling geweest, en we hebben voor het eerste het Raveleijn Show gezien, met een draak met 5 spugende vuur hoofden! Gaaf!
    Lieve Lorijn, ik wens je nog ontzettend veel plezier in Australië, dikke knuffel aan je broer en je zusje, lieve groeten aan mama en papa, en cool dat je in je eentje durfde in de tent te slapen.
    Liefs,
    Tante Silvia

  • 20 November 2012 - 10:55

    Silvia:

    Hoi Lorijn, gelukkig bleven jullie op gepaste afstand van die vrrrreeeeeselijk krokodil brrrrrrr.
    Ik vind koala's en kangaroes schattig en mooie, maar aan die wilde honden en die meters lange krokodillen heb ik echt niks aan! En vertel, ik zie nergens in de foto's je zusje, is ze toch nog steeds met jullie op reis, of ze dacht :ik ga terug naar NL? Haha grapje.
    Afgelopen zaterdag is in NL Sint Klaas aangekomen, niet so spannend als dolfijnen voeren en boomerangs gooien, maar wel weer een leuke tijd in NL. Zwarte Pieten doen weer hun best om overal schoentjes vullen met snoepjes en chocolade letters. Gianluca en Michele hebben lotjes getrokken, ze gaan weer aan de slag met surprise maken.
    Afgelopen zondag zijn we bij Erfteling geweest, en we hebben voor het eerste het Raveleijn Show gezien, met een draak met 5 spugende vuur hoofden! Gaaf!
    Lieve Lorijn, ik wens je nog ontzettend veel plezier in Australië, dikke knuffel aan je broer en je zusje, lieve groeten aan mama en papa, en cool dat je in je eentje durfde in de tent te slapen.
    Liefs,
    Tante Silvia

  • 20 November 2012 - 13:34

    Maura:

    hoi lieve Lorein. moet ik zege is hellemal gaaf wat juli steeds doen en zien.
    Ik weete niet warum maar ik dromen helle vaak van juli,van de hele fam de Bruin.(well moie dromen:),misschien want ik hele vaak an juli denken!
    prachtig foto maar ik miss wel papa en jikke van de foto's .
    Lorein je bent echt anders geworden in dise welt reis,so slank en etwas hoher:),en geen bebe gezicht meer.
    live groeten an allemal en dike kus van Switzerland.
    ps Dat was balen voor mama.(dat vind ik grappig hoe heb je gezegd,maar wel pech voor juli dat niet kunnen zien.)

  • 20 November 2012 - 16:44

    Eefje:

    Wowwwwww. die stranden... wat een gave foto's, ben jaloers! Wat maken jullie een fantastische reis. Zeg mama maar dat ze gelukkig mijn email adres weer gevonden heeft zodat ik nog wat kan genieten van jullie verhalen. Geniet nog, veel liefs Eefje

  • 20 November 2012 - 18:37

    Anton En Roel:

    lieve allemaal
    wat een prachtige verhalen en wat een super gave fotos! Jullie verhalen lezen als een avonturenboek met plaatjes..!! En wat een mooie stranden en dieren, vele heb ik nog nooit in het echt gezien en jullie lopen er gewoon bijna tussendoor...geniet nog van jullie reis! veel liefs roel en anton

  • 20 November 2012 - 18:55

    Famke En Nicole:

    Hoi Lorijn,
    Wat een fantastisch verhaal. Famke en ik hebben het net gelezen en vonden het heel spannend met al die dieren. En wat leuk dat je vrij campeert op het strand, dat zou Famke ook wel willen. Maar dan niet alleen in een tent. Samen met Lorijn zou ze het wel durven.
    16 jaar geleden ben ik samen met Bert op deze zelfde plekken geweest. Ik kan het me weer helemaal voorstellen hoe het daar is.

    Groetjes Famke en Nicole

  • 20 November 2012 - 21:02

    Margreet/Oma:

    Lieve Lorijn< man wat ben jij bruin bijna net zo als de meneer op de foto.s
    Wat een doorlopend feest zo veel mooie dingen te zien en te beleven. Ik ben wel een beetje jaloers weet je. Hier regen en grijs en jullie maar zon, zon en nog meer zon, heerlijk voor jullie. Wat zal jij genieten. en straks veel verhalen kunnen vertellen als het leven weer gewoon wordt. Een dikke kus voor jullie allemaal. en de volgende keer een foto weer met jullie allemaal erop. Zou ik leuk vinden.
    Liefs Oma/Margreet

  • 20 November 2012 - 21:08

    Oma:

    Lieve Jelle. die fo'to met die mooie vogel vind ik wel heel mooi. Wat zie je er gooed en stralend uit. volgens mij geniet jij ook wel heel erg van alle mooie spannende dingen. Dikke kus oma.
    Jikke, sta je de volggende keer ook weer een keertje op de foto. ook voor jou een dikke kus.
    Oma

  • 20 November 2012 - 21:46

    Esther:

    Lieve familie,

    Wat een prachtige foto's het blijft onwerkelijk dat jullie dit met z'n allen meemaken. Heel bijzonder en jullie zien er zo goed uit. Hoe lang zijn jullie nog op reis? Het blijft echt een droom die jullie werkelijkheid maken, geweldig.

  • 21 November 2012 - 10:23

    Heather:

    Lieve Family

    Ik vind die foto's van julllie so mooi, jullie zit er Zo goed uit, en zo bruin!! Ik lezen die Reisverslag eidere keer en ben een klein beetje jaloers, (want dit word Koud hier) maar ook leuk om over jou advontuur te hooren. Ik moet in 4 WEEKEN terug naar zuid-afrika ga, dus ben ik by dat ik mag met mij Famile kerst hebben, maar ik zou Nederland heel erg mis en ook jammer dat ik zou jullie niet zien.

    Geniet nog van jullie Reis!

    veel liefs

    Heather

  • 23 November 2012 - 10:54

    Oma Van Madelief, Jasmijn, Kiki En Tim:

    Wat een fantastische reis maken jullie ! Leuk en bijzonder om je verslag te lezen. Hartelijke groeten uit Nieuwerkerk a/d IJssel

  • 23 November 2012 - 11:10

    Bob:

    Lekker om te lezen !!!

    Wij zijn strakjes ook dichtbij we gaan naar Thailand (KOH TAO ) 21 december

    Groetjes

    Bob


  • 26 November 2012 - 12:46

    Oma Truitje:

    Lieve Lorijn,

    Wat zie je toch veel en zo ver weg! Ken je me nog over 6 weken? Jullie zullen allemaal wel grgroeid zijn. Daar ben ik heel benieuwd naar.
    Ik denk iedere dag aan je.
    Heel veel plezier, tot eind December
    knuffel.
    tr.Z.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

test

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2019

Dubai 3

03 December 2018

Dubai 2

06 Januari 2018

Dubai

07 April 2015

zweden 3

02 November 2014

Zweden 2
Robert

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 42503

Voorgaande reizen:

19 Juni 2012 - 25 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: