Bali door Lorijn - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu Bali door Lorijn - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

Bali door Lorijn

Door: Lorijn

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Oktober 2012 | Indonesië, Seminyak

Lieve allemaal
We kwamen met de bus van de Bromo naar Bali. We moesten heel lang in de bus, en het laatste stukje zaten we wel met 18 man in een busje waar er eigenlijk maar 10 in konden. We gingen eerst naar Permerturan. Daar hebben we heel mooi gesnorkeld. Toen gingen we met een busje naar Ubud. Daar sliepen we 2 weken in een heel mooi huis met eigen fornuis. Op een dag hebben we mountain bikes gehuurd waarmee we heel hard de berg af gingen. Als we stopten gingen we iets bekijken, bijvoorbeeld het huis van de lokale mensen, en hoe er rijst verbouwd en geoogst werd. Ook hebben we heel veel op de scooter gereden door de rijstvelden. We hebben een opvang voor gehandicapten kindjes bezocht bezocht. Op mijn verjaardag mocht ik kiezen wat we gingen doen, en ik koos voor het waterpretpark. Daar waren heel veel glijbanen en de leukste was de Macaroni, een glijbaan waar we in het donker, op een band, achterste voren van af gingen. Na Bali gingen we naar Komodo om de varanen te bekijken. Ze lagen allemaal onder de keuken van de rangers, vlakbij het eten. En eentje lag er in het bos, en die was blind geworden na een gevecht met een water buffalo. De 2e dag zagen we een baby varaan. Ook hebben we wilde dolfijnen gezien. Toen vlogen we terug naar Bali. Daar was een doos voor mij van mijn vriendjes uit Nederland met allemaal lekkere en leuke dingen. Dat vond ik super leuk. Daarna gingen we met de boot naar Gili eilanden. Daar heb ik met papa en Jelle leren duiken. We gingen eerst in het zwembad oefenen en in de zee heb ik een vis van 1,5 meter en 4 schildpadden gezien. De laatste week waren we weer op Bali, in een huis met eigen zwembad en hele mooie keuken. Op het strand waren hele hoge golven dus gingen we proberen te golf surfen. Dat was heel cool. Toen gingen we naar Nusa Dusa waar we allemaal 3 dingen mochten doen. Ik ging op de bananen boot, water scooter en parasailing. De waterscooter was het leukst want ik mocht zelf sturen en het ging heel hard.

Groetjes Lorijn

• 29 Oktober 2012 - 01:09

Marco De Bruijn:

Leuke fotos en harstikke leuke activiteiten die juliie daar allemaal gedaan hebben.
    Veel plezier in Australie.

• 29 Oktober 2012 - 08:49

Margreet Van Roosmalen:

Lorijn wat een leiuk verhaal en mooie foto's. Wat een stoere dingen doen jullie. En nu lekker genieten in australie. Dikke kus oma

• 29 Oktober 2012 - 09:50

Oma Jopie:

wat leuk om van die verrassingspakketten te krijgen van jullie vriendjes uit Nederland. En wat hebben jullie allemaal stoere activiteiten ondernomen. Echt te gek. Geniet in Australie en dikke kus voor jullie allen. Liefs oma Jopie

• 30 Oktober 2012 - 12:52

Maura:

hallo live family.ik vind super leuke foto.en de kinder heft so viel gemaakt voor hun leftijd.
    Lorijn is so dune geworden en Jelle heft een helle mooie ogenblik.(misschien woord hij een fotomodel straks).
    Jikke lijkt steeds nog meer met Ryanne( een kleine Ryanne).
    Dikke kus en veel plezier in Australie nog.
    Gr.Maura en Antonio.

• 30 Oktober 2012 - 14:10

Silvia:

Lieve Lorijn, leuke verhaal geschreven en graave foto's van je (en van je zus en van je broer)! leuk om te lezen dat jullie genieten op volle toeren! Jullie zijn nu in Australië, totaal andere wereld en andere cultuur. Geniet nog lekker van alles wat op jullie pad zal komen (kangaroe's, koala's, en nog veel meer dieren). Kijken jullie wel uit voor gevarlijke spinnen en scorpioenen. Pas op waar jullie lopen, en zorg goed voor elkaar. Er is nooit een dag waar niet aan jullie wordt gedacht! Aan tafel, het enige moment van de dag waar we met z'n alle zijn, wordt vaak over jullie gesproken. We zijn apetrots op jullie.
    Een dikke knuffel van ons allemaal voor jullie allemaal.
    Liefs,
    Tante Silvia Ome Pieter Lorenzo Michele Gianluca

• 31 Oktober 2012 - 17:57

Susan Bijlsma:

Wat een supertof verhaal met nog toffere foto's! Wat hebben jullie het fantastisch! Geniet van elk moment! Ik ben benieuwd naar jullie volgende bericht vol avonturen!
    Groetjes van juf Susan!

• 01 November 2012 - 21:32

Liduine:

Goed verhaal zeg en wat stoer allemaal! Kan je die ingewikkelde namen uit je verhaal ook uitspreken? en veel foto's maken he?! Geniet!