Flores, Komodo en Gili Air - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu Flores, Komodo en Gili Air - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

Flores, Komodo en Gili Air

Blijf op de hoogte en volg Robert

20 Oktober 2012 | Indonesië, Seminyak

Flores door Jikke

Lieve Allemaal
Ik ben met het vliegtuig van Bali naar Flores gevlogen. We hadden een eigen boot om naar Komodo en Rinca te varen. Het was een klein bootje met een stuur. Wij sliepen op een matje buiten. Boven ons was een zeil. Toen we aankwamen, kwamen wij bij de varanen. Als eerste stapten we uit de boot en het eerste wat we zagen was een hert. nadat we het hert gezien hadden, kwamen we bij de keuken. Onder de keuken zaten wel 7 varanen. Ook zagen we een heel klein varaantje. Hij was alleen. Wij gingen toen met de grote varanen op de foto. Maar toen kwam een grote varaan in beweging. We schrokken allemaal. Onderweg naar de varanen zagen wij dolfijnen in het wild, zomaar op zee.

groetjes Jikke

PS: ik heb een doos gekregen hier op Bali van mijn vriendinnetjes met allemaal leuke en lekkere dingetjes. ik ben nu lekker aan het snoepen. dank jullie wel.



Gili Air door Jelle
We gingen met de speedboot van Bali naar Gili air (dit is een heel klein eiland dat vlakbij Lombok ligt) en we hadden heel erg last van de hoge golven. Op Gili Air heb ik een duik cursus gedaan. Eerst deed ik samen met papa en Lorijn een introductie duik. We gingen oefenen in het zwembad en daarna een duik in de oceaan. Ik vond de duik heel leuk dus wilde ik de hele cursus doen. Ik moest elke dag 2,5 uur theorie leren, in het zwembad oefenen en dan een duik in de oceaan. Ik ben tot 12 meter diep geweest. Bij een van de duiken zijn we bij een gezonken pier geweest. De lokale bevolking heeft de pier laten zinken omdat ze niet de grote veerboten van het vaste land wilden maar zelf de overtochten willen regelen. Tijdens het duiken heb ik heel veel verschillende vissen gezien, bijvoorbeeld een bumphead vis van 1,5 meter groot, schildpadden, nemo visjes, barracuda's, snappers, en heel veel clown vissen. In het zwembad moest je ook heel veel oefeningen voor gebarentaal leren. Op het eiland hebben we verder heel lekker gegeten.

groetjes Jelle
PS: heel erg bedankt voor de doos

  • 20 Oktober 2012 - 11:57

    Oma Lady:

    lieve allemaal,
    leuk weer wat te lezen over jullie avonturen.
    Lorijn hartelijk berdankt voor je kaart uit indonesie. Hartstikke leuk wat van je te horen.

  • 20 Oktober 2012 - 13:50

    Oma Jopie:

    wat maken jullie allemaal fantastische spannende avonturen mee.. ook dat duiken is natuurlijk heel stoer.
    was de trip naar Gili een uitstapje vanuit Bali of zijn jullie van hieruit weer op doorreis naar een volgende bestemming? Maar gewoon buiten slapen op een boot is toch ook wel heel bijzonder. Jelle de kapper heeft je wel heel goed geknipt. Jullie zien er trouwens allemaal heel goed uit.
    Jikke ontzettend bedankt voor je mooie kaart van de Borobudur, die je zelf zo fantastisch had geschreven. Ik ben echt jaloers op alles wat jullie meemaken. Hebben jullie nu ook herfstvakantie of zijn de meester en de juf heel streng en gaat de school gewoon door??
    Lieve allemaal, hele dikke kussen en tot horens

  • 20 Oktober 2012 - 15:05

    Marco:

    Ik vind het erg leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten van al jullie avonturen.
    Ik vind het echt fantastisch dat jullie dit allemaal doen en ervaren.
    Groetjes en liefs,
    Marco

  • 20 Oktober 2012 - 16:15

    Margreet:

    Wat een avonturen. sp-annend allemaal. Fijn dat jullie weer schrijven en foto's plaatsen. Ik dacht net ik mail maar eens even hoe het met jullie is. Heel goed kan ik wel zien. Jelle ik vind je haar heel leuk. en Jikke Je mooie gemaakte kaart is aan gekomen. Ik ben er heel blij mee. Veel liefs allemaal en een dikke knuffel. Oma Diepenveen

  • 21 Oktober 2012 - 09:52

    Marja:

    Wat geweldig weer allemaal. Ik ben gewoon jaloers op jullie. Juliie moeten de groeten hebben van Teun.
    Voor nu nog genieten want de tijd gaat erg snel. Groetjes en xxxjes Marja

  • 21 Oktober 2012 - 21:16

    Karolien Verel:

    Lieve familie,
    leuk om jullie verhalen te blijven lezen. De foto van het olifantenrijden kwam mij erg bekend voor, wij hebben ook in Tangahan (?) op deze lieve dieren een rit gemaakt, TOP!!
    Hier wordt het nu al echt weer herfst met paddestoelen, mooie gekleurde bomen, regen en wind. Dat betekent tevens: lekker de open haard aan, heeft ook wel weer wat.
    Heel stoer dat jullie een duikbrevet hebben gehaald het is best eng om zo diep te gaan want wat is nu boven en wat is beneden?! De herfstvakantie is net geweest morgen hebben de kinderen nog een vrije dag en de juffen en meesters hebben studiedag. Nog een hele fijne tijd daar, we blijven spieken hoe het jullie gaat....
    groet juf Karolien

  • 22 Oktober 2012 - 09:23

    Herman Weber:

    top....geniet van elk verslag

  • 22 Oktober 2012 - 11:55

    Roel:

    Halo sayang keluarga,
    leuk jullie verhalen weer te lezen. Wat maken jullie toch een hoop mee. Was het niet heel eng die grote veranen? En dan ook nog dat ze onder jullie keuken zaten.... Jelle wat gaaf dat je het duiken zo goed hebt geleerd. En zoveel moois gezien onder water. Lijkt me ook helemaal super. Wat zijn jullie trouwens alle drie ontzettend gegroeid. Jullie worden groot. Geniet van al julli mooie belevenissen en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhalen. Liefs Anton en Roel X

  • 22 Oktober 2012 - 22:15

    Liduine:

    Jelle, als je komt logeren, willen wij alles horen hoe jullie dit allemaal geregeld hebben, want dit willen wij ook!! en graag mooie fotos van die komodo's...
    en jullie zijn zo stoer met je je vliegen en duiken en boten en slapen .... super knap!
    veel plezier nog! groetjes liduine en rest

  • 15 November 2012 - 20:49

    Otto P:

    Hoi allemaal ik ben jaloers op jullie avonturen.iedereen hier mist Jelle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Mijn eerste reis

test

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2019

Dubai 3

03 December 2018

Dubai 2

06 Januari 2018

Dubai

07 April 2015

zweden 3

02 November 2014

Zweden 2
Robert

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 979
Totaal aantal bezoekers 42505

Voorgaande reizen:

19 Juni 2012 - 25 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: