Thailand (Jikke), Laos (Jelle) en Vietnam (Lorijn) - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu Thailand (Jikke), Laos (Jelle) en Vietnam (Lorijn) - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Robert Bruijn - WaarBenJij.nu

Thailand (Jikke), Laos (Jelle) en Vietnam (Lorijn)

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 Augustus 2012 | Thailand, Ko Lanta

Thailand door Jikke
We waren 1 week in Chang Mai. Op de avondmarkt heeft een meneer mij nagetekend. Ook hebben we een olifantje gekocht voor mijn verjaardag. We hebben heel veel tempels bezocht en veel monniken gezien. (in Laos zijn Mama en ik op half 6 opgestaan en hebben we de monniken rijst en geld gegeven. Alle monniken lopen om 6 uur door de straat met een kan om eten te verzamelen)
Judith, Stefan, Max en Kim hebben ons een paar dagen opgezocht. Het was heel leuk om met Max en Kim te spelen.
We zijn met hen wezen zip linen. Dat is met een kabelbaan van de ene boom naar de andere boom 'zeilen'. Soms wel 40 meter boven de grond. Ik mocht meestal alleen en er was een hele rare meneer die ondersteboven hing. Ik vond het heel erg leuk.
We zijn ook een dag wezen koken (thais). Dat was heel leuk, maar ik vond het wel een beetje moeilijk.
We zijn ook een dag met de scooter wezen rijden. Ik was een beetje dom want wilde mijn regenjas niet aan en toen ging het heel hard regenen. Ik werd heel nat en koud. Gelukkig duurde de regen niet lang en door de zon was ik zo weer warm.
Nu, na Vietnam, zijn we weer in Thailand, op een eiland.

groetjes jikke


Laos door Jelle

Vanuit Thailand zijn we 2 dagen met een boot over de Mekong Delta naar Luang Prabang in Laos gevaren. Dat was heel leuk en mooi. We sliepen in een klein dorpje halverwege. Aan boord heb ik de hele tijd gekletst met 6 studenten uit Amsterdam.
In Luang Prabang sliepen we in 2 hele mooie en leuke hotels. We hebben heel veel gezien en gedaan in LP. We hebben een trekking van 2 dagen gedaan door de bergen. De eerste dag moesten we heel ver lopen (de berg op) en het was heel heet. We lunchten op de top van de berg in een heel klein dorpje met huizen van bamboe. De mensen hebben hier heel weinig, ook geen speelgoed. We sliepen in een dorpje beneden waar geen electriciteit was. Ik sliep in een hutje op de vloer, dat sliep niet heel goed. Het eten vond ik niet zo lekker. We hebben heel leuk met de kinderen van het dorp gespeeld. De 2e dag zijn we naar een waterval geweest waar we konden afkoelen. Daarna zijn we naar huis gekajakt.
Het leukste in LP was het touw slingeren boven een waterval. Ik moest een touw pakken aan een boom, slingerde boven de waterval en liet dan los. Ongeveer 5 meter naar beneden. Dit was echt cool. Er was ook een meneer die salto's maakte.
Het olifanten wassen was ook heel leuk. De olifant waar ik op zat spoot steeds water over mij heen met zijn slurf. Ook ging hij diep door zijn knieen zodat we onder water zakte.
In Nong Kiaw, Noord Laos, hebben we een dag gevist. Dat vond ik niet zo leuk omdat we alleen kleine visjes vingen (mini). Daarna hebben we ze op een vuurtje geroosterd voor de lunch. Terug naar huis zakten we in een autoband de rivier af.

Groetjes Jelle.
PS: Ik mis jullie heel erg

Vietnam door Lorijn
Nadat we in Hanoi waren aangekomen zijn we met de nachttrein naar Sapa vertrokken. Sapa lijkt op een bergdorp uit Zwitserland. (Alleen geen koeien met bellen maar met rijstvelden) Er zijn heel veel lokale stammen in klederdracht. Een aantal vrouwen achtervolgden ons omdat ze wilden dat we met hen naar hun dorp zouden gaan. Dat hebben we niet gedaan maar we hebben zelf lekker 2 dagen op een scooter rond gescheurd.
Hanoi vond ik een hele drukke stad. Bijna geen auto's maar heel veel scooters. Er zijn bijna geen stoplichten en op het kruispunt rijdt iedereen kriskras door elkaar. Oversteken is best moeilijk. In Hanoi hebben we Maud, Niek, Pepijn, Jasper en Max ontmoet. Met hen zijn we vervolgens 2,5 week door Vietnam getrokken. Eerst naar Halong Bay waar we op een grote prive boot sliepen. Ik had een eigen kajuit met Max. Dat was cool. En het eten was ook best lekker. (grote garnalen). Daarna gingen we weer met de nachttrein verder, naar Hue en Hoi An. In Hoi An zijn we lekker naar het stand geweest en heb ik gevliegerd. De vlieger van Jikke kwam in de boom (heel hoog) maar gelukkig konden papa en Niek hem er weer uithalen.

Ook hebben we op een eiland gekampeerd. We waren bijna de enige op het eiland. Ik sliep met Papa in een tent. Het snorkelen was heel stom want we kregen geen eens een snorkel en de duikbril was de duikbril uit de James Bond film uit de jaren 70.
Na het eiland gingen we naar HoChiMin en vanuit daar hebben we de Chu Chu tunnels bezocht. Ik ben door de tunnels gekropen en heb heel veel boby traps gezien. Dat zijn trucs van de Vietnamezen om de Amerikanen gevangen te nemen of te vermoorden. De spiesen in de boby traps zijn gemaakt van restanten van bommen van de Amerikanen.
Ter afsluiting zijn we naar de Mekong Delta gegaan. Dat is een gebied met heel veel water en hier groeien heel veel kokosbomen. Ik heb zelf een kokosnoot uit de boom gehaald (en die is heel hoog).

Groetjes Lorijn


  • 25 Augustus 2012 - 15:03

    Yvette:

    Jeetje jongens wat n stoere verhalen allemaal! Ik weet niet of ik aan n touw over n rivier zou durven slingeren, laat staan een olifant wassen...nog heeel veel plezier,

    Xx Yvette

  • 25 Augustus 2012 - 15:03

    Yvette:

    Jeetje jongens wat n stoere verhalen allemaal! Ik weet niet of ik aan n touw over n rivier zou durven slingeren, laat staan een olifant wassen...nog heeel veel plezier,

    Xx Yvette

  • 25 Augustus 2012 - 15:28

    Tim En Beau:

    Hoi Jelle,
    We missen jou ook. Gewoon zodat je mee kunt spelen achter in de tuin op de jumptube (die heb ik gekregen voor mijn verjaardag). Het is vast niet leuk om op de grond te slapen, maar wel stoer.
    Heb je lekkere tandpasta vraagt Beau. Misschien hebben ze daar alleen maar vieze tandpasta. Doei Beau en Jelle

  • 25 Augustus 2012 - 17:18

    Marlien Lotte:

    Hoi allemaal, wat een hoop avonturen! Leuk om te lezen. Jikke, nog gefeliciteerd met je verjaardag. In de klas staat al een tafel voor je klaar. Het is wel gek dat je er dan pas later aan komt zitten, maar je tafel blijft netjes op je wachten ( en wij ook) Maandag gaan we van start. Ik denk dat iedereen het spannend vindt om in groep 3 te beginnen. En ik ook. Geniet maar van al jullie avonturen, de tijd gaat snel genoeg voorbij, en voor jullie het weten zit je weer in ons koude kikkerlandje.
    veel liefs van hier.
    groet Marlien

  • 25 Augustus 2012 - 17:18

    Marlien Lotte:

    Hoi allemaal, wat een hoop avonturen! Leuk om te lezen. Jikke, nog gefeliciteerd met je verjaardag. In de klas staat al een tafel voor je klaar. Het is wel gek dat je er dan pas later aan komt zitten, maar je tafel blijft netjes op je wachten ( en wij ook) Maandag gaan we van start. Ik denk dat iedereen het spannend vindt om in groep 3 te beginnen. En ik ook. Geniet maar van al jullie avonturen, de tijd gaat snel genoeg voorbij, en voor jullie het weten zit je weer in ons koude kikkerlandje.
    veel liefs van hier.
    groet Marlien

  • 26 Augustus 2012 - 13:25

    Karolien Verel:

    Ha Lorijn, dat is een hele klim geweest om je kokosnoot zelf uit de boom te halen. op Sumatra stonden er een paar kokospalmen naast onze hut en je moest uitkijken er niet onderdoor te lopen als er net een noot uitviel omdat dat, door de enorme hoogte van de boom, echt een harde klap zou zijn geweests. Heb je de melk erna nog uitgedronken? het smaakt een beetje wee, maar is wel dorstlessend. Papa kon zeker niet de tunnels in omdat hij daar veel te groot voor is, de Vvietnamezen zijn klein van stuk en passen volgens mj als enige in de tunnel.
    Hoe gaat het met 'school' ? Ik ga morgen weer met een nieuw groepje vier beginnen, ik ben benieuwd of het net zo leuk wordt als met jouw groep.
    Veel plezier nog en groeten aan de rest van de familie,
    (juf) Karolien

  • 26 Augustus 2012 - 16:06

    Marja:

    Hallo allemaal,

    Wat een verhalen zeg. Jullie maken ook zoveel mee dat je wel uren kan schrijven volgens mij. Jelle, Ik had toch in je koffer moeten kruipen. Heel veel groeten uit dit natte kikkerland.
    Marja

  • 27 Augustus 2012 - 21:38

    Oma Margreet:

    Lieve Jelle Lorijn en Jikke.
    Wat leuk om jullie verslagen weer te lezen en wat zullen jullie nog een boel beleven. Dikke kus van OMA

  • 28 Augustus 2012 - 11:37

    Oma Truitje:

    Lieve vriendjes en vriendinnetjes,
    ik hoop zo,dat jullie niet al te hard groeien,maar ik zal jullie toch wel herkennen,denk je niet?
    Gisteren was Whitney een middagje hier. Ze vindt het prachtig wat jullie allemaal doen. Ze mist jullie wel,even aan te lopen en te spelen.Zij gaat volgende week weer naar school.Als ik haar een week niet zie,is ze weer een stuk langer. Jullie ook? Heel veel lieve groetjes!!!!

  • 28 Augustus 2012 - 18:50

    Anton:

    lieve allemaal
    wat een prachtige verhalen en avonturen. Het leest als net als een boek! Volgens mij genieten jullie enorm en is dit echt een droomreis, die jullie nooit zullen vergeten! Binnenkort Jelle en (daarna) lorijn jarig...wij wensen jullie al een hele fijne verjaardag toe. Hier in NL gaat alles door, geen mooie zomer gehad maar wellicht dat de na-zomer ons nog wat gaat brengen. ik heb ook een email naar Robert's emailadres gestuurd. Heel veel liefs van Roel, Luna en Anton x

  • 28 Augustus 2012 - 22:34

    Jitske Arts:

    Ha die Jikke en familie,
    Wat een avonturen maken jullie mee! Schrijf je er ook over in je reisdagboek? Of paste die niet meer in de koffer? ;) Alweer een jaartje ouder ook nu! Nog gefeliciteerd. Zal wel een speciale verjaardag zijn geweest, anders dan anders in ieder geval. Ik ben jaloers op jullie ontmoeting met de olifanten (misschien kun je je nog herinneren dat dat mijn lievelingsdieren zijn). Indrukwekkend vast, zo groot als ze zijn... Maar dat zal alles wat jullie meemaken wel zijn, denk ik! Het nieuwe schooljaar is hier weer begonnen, voor iedereen weer even wennen. Doe je ouders en broers maar de groetjes en blijf vooral lekker genieten van al het moois om j(ulli)e heen!
    Dikke knuffel, (juf) Jitske

  • 08 September 2012 - 11:48

    Liduine:

    Mooie verhalen! heerlijk om te lezen

  • 11 September 2012 - 22:34

    Blanchette:

    Dag lieve Jelle, Lorijn, Jikke, Robert en Ryanne,

    K heb vandaag te horen gekregen dat jullie op wereldreis zijn, jeetje wat super gaaf zeg!!
    zo te lezen doen jullie veel en genieten jullie ook!! aahh en niet heel onbelangrijk: " ook blijven leren voor school"! :p
    wij missen jullie wel hoor, is idd al een lange tijd geleden!

    met ons gaat het ook goed hier, Lucien en ik moeten nog een halfjaar naar school, wordt.heel druk,.pittig, zwaar en spannend, we hebben net gesolliciteerd bij defensie, dus hopelijk komen we goed door de keuringen heen. yannick werkt nog steeds bij met autobanden, yvette nog bij de C&A, en maurice werkt nog steeds als kok. etienne woont op zich zelf in Hilversum, en werkt.nog steeds als vloerenlegger, maar ook volgt hij een opleiding.op school. (elke.maandag avond)
    met koen en maaike gaat t ook goed, maaike.zit nu in het 3e jaar.en koen zit in t 6e leerjaar. (examenjaar VWO)

    Geniet maar van elke dag waar jullie ook zijn, en geen ruzie maken, en lief zijn voor jullie ouders! :p hihiik hoop snel van jullie te horen!!

    Dikke kus en Knuffel,


    Blanchette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Mijn eerste reis

test

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2019

Dubai 3

03 December 2018

Dubai 2

06 Januari 2018

Dubai

07 April 2015

zweden 3

02 November 2014

Zweden 2
Robert

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 42495

Voorgaande reizen:

19 Juni 2012 - 25 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: